Wednesday, January 24, 2007

Linux/Oracle Maceraları - Bolum 1

Oracle Certified Proffesional(OCP) sertifikamı gidilebilecek son mertebe olan Oracle Certified Master(OCM) sertifikasina donusturebilmek uzere bu sene kendime bir hedef koydum. Bu hedefin ilk gerektirdigi evde bir Linux labratuar ortami olusturmak kesinlikle. Hemen butceyi olusturdum ~kdv dahil 700$ iyi bir pc satin aldim altunizade gold bilgisayardan.

Mainboard : Gigabyte m61vme-s2 s940
Cpu : AMD Athlon 64 3000+ 1,8Ghz
Hd : Samsung 80Gb 72000 rpm 8Mb Sata (2 disk)
Samsung 17" monitor
falan filan..

Hevesle kurulumlara basladigimda ilk sorun SATA diskleri RHEL4 klonu olan Oracle Enterprise Linux un gormemesi oldu, buyuk bir hayal kirikligi idi cidden. Neyse bu durum sonuc olarak kardesime yaradi, onun bilgisayarindaki kasa ile benimkini degistirdik :) Cesitli kurulum CDsi okuyamama ve memory degistirme sureclerini de atlattiktan sonra dun aksam itibari ile ilk Oracle Enterprise Linux'umu ayaga kaldirdim. Cidden son 10 gun icinde yasadigim sorunlar akabinde gold'un desteginden cok memnun kaldim, Linux icin toplama bir PC ile yola cikarken bu destek onemli idi bence.

Su ana kadarki asama tum surec dusunuldugunde sadece ufacik bir baslangictan ibaret, ama her uzun yol kucuk bir adim ile baslar :) Siradaki kurulumlar su sekilde;
- Oracle Database 10gR2 kurulumu,
- Oracle APEX 2.2.1 kurulumu,
- Oracle JDeveloper ve SQL Developer kurulumu,

Birkac ay isin uygulama gelistirme kismi ile oynayacagim ve akabinde esas ise koyulacagim;
- VMware Server kurulumu,
- Oracle Clusterware kurulumu,
- Oracle ASM kurulumu,
- Oracle RAC kurulumu,
- Oracle Enterprise Manager Grid Control ve Linux Management Pack kurulumu,

Akabinde Oracle Data Guard ve RMAN denemeleri derken sene sonuna kadar umarım bana uzun gecelerde sabahlar cabuk olmaz bakalım :) Ayrica;

1- Bu super belgeleri hazirlayan guzel insanlara;
- 10gR2 on Enterprise Linux @ Dizwell Informatics
- Installing Oracle Database 10g Release 2 on Linux x86
- Install Oracle RAC 10g on Oracle Enterprise Linux Using VMware Server

2- Ve tum bu surecte gerekli yazilimlari hizli bir sekilde ITU agindan benim icin indirip DVD-CD kopyalamalarini yapan yazilim sponsorum, Erturk kardesime

buradan cok ozel tesekkurlerimi gonderiyorum! Bakalım hedefe ne kadar yaklasabilecegim :)

1 comment:

Burak Tartan said...

Slm Tonguç,

Eğlenceli bir yolda oldugunu düşünüyorum...
Hdd ile sıkıntıyı bir şekilde aşmış olmana sevindim...
Benimde yapmak istediğim o kadar çok şey warki...
Benzer bir sıkıntı yüzünden ben yapmak istediğim kısımlara gelemedim bile...
bende senin gibi esas amacıma odaklanıp diğerlerini es geçebilsem keşke...
kolay gele...