Tuesday, January 16, 2007

Araba sahibi olmak bu ülkede ciddi bir lüks..

2004 model bir Ford Focus Hatchback arabam var, pek memnunum bugüne dek, tüm dostlarıma da tavsiye ettim, çok problemsiz ve fiyat/performans oranı ben alırken piyasadaki en yüksek arabalardandı.

Ocak 2007 içinde arabam için yaptığım ödemeler şu şekilde;
- %40 hasarsızlık indirimi ile yine de 850 ytl kasko yenileme,
- 4 yeni performans lastiği ve kontrolleri 420 ytl,
- servisde garanti kaybolmaması için standart 6 aylık bakım 160 ytl,
- 6 aylık vergi 300 ytl(tahmini)

şimdiii kullanıma göre 100km 6,2lt yol bilgisayarının gösterdiği benzin kullanımı, otoban ve köprü parası, otopark parası, zorunlu senelik trafik sigortası bu bahsin kapsamı içinde bile değil. Sadece bu ay durduğu yerde, ki arabaların en hayırlılarından olmasina rağmen, bana 1,700 ytl civari maliyet çıkardı.

3 sene önce verdiğim 30,000 küsür Ytl 'nin bugünkü kasko değerinin 22,500 Ytl 'ye düştüğünüde öğrenince gözlerim gözlük çerçevelerime yapışacaktı, bu ülkede bu parayı ben bankada tutup her yere taksi ile mi gitmeliydim..

Tabii ki daha iyisi modern batı toplumlarındaki benzerleri gibi toplu taşımacılığın Cumhuriyetin ilk kurulduğu yıllardaki önemini geri kazanıp yaygınlaşması. Benzin bağımlı, trafikte saatlerini kaybeden Türk insanına da bunun konforunu yaşamanın mümkün olması.

Böyle bir bireysel maliyeti toplamda ülkeye maliyetinin neleri bulabileceğini tahmin edebiliyorum, çevremdeki birkaç yeni araba alma isteği içindeki dostum umarım bu satirlari okurlar.

No comments: