Tuesday, May 06, 2008

Ben "ateş savaşçısı" - "ateş savaşçısı" ben

Zaman çabuk geçiyor, bir sene daha su gibi geldi geçti.

Turkcell R&D - Software Development Internship 2007 started

Dün gibi 2007 yaz stajı adayları ile yazışmalarımız, mulakatları, ilk günleri, günlük eğitimlerimiz. Yarı zamanlı devam etmek isteyenler bugünlerde okullarını bitirip tam zamanlı geçiş süreci yaşıyorlar ve bir yandan 2008 yaz adayları ile benzer süreci en baştan yaşıyorum.

Ciddi bir staj deneyimi okula senelerce onca yatırım, emek veren birinin iyi bir kariyer seçiminde bence en önemli başlangıç. İş yaşamına başlamadan hangi konularda çalışmak, nasıl bir kurumun mensubu olmak istediğini sorumluluk alarak görme fırsatı kaçırılmamalı.

Hayatımızdan işe en azından haftada 40 saat ayırıyoruz, çoğu zaman bunun çok üzerinde tabii, sevmediğin bir konu için işe gitmeye kaç gün dayanabilirsin, ruh sağlığını bozmadan ne kadar devam edebilirsin? Bence başarı işini hobi gibi görmekten geçiyor.

Son yıllarda "hocam sen necisin ya?" sorusuna sıkça verdiğim cevap "ateş savaşçısı" veya "itfaiye eri" şeklinde :) Şirkette nerede yangın var ben oradayım gibi hissediyorum, mıknatısın iki zıt kutbu gibi, ateş beni ben de ateşi çekiyoruz.

Benim son 10 senedir yaşam ateşim Oracle veritabanı. Herkesin başarılı, mutlu olabilmesi için kendi yaşamının ateşlerini bulması önemli. Ama ateşi yaşamadan, eksikliğini özler duruma gelmeden de "ateş savaşçısı" olunmuyor.

No comments: