Friday, December 28, 2007

2008 hedefleri, 2007 360 derece değerlendirmesi, beşlik skala, 5* en yüksek :)

2006 -> 2007 geçişinde bu satırları yazmışım;
http://tonguc.oracleturk.org/index.php/2006/12/23/closing-2006-planning-2007/

Hedef 1) "make new friends" - 4*
Turkcell Akademi eğitimleri, Oracle blog ve forum aktiviteleri paralelinde birçok değerli dost edindim 2007'de. Ama var olan dostları yeterince besleyemedim, en zoru da yakın bir dost kaybetmek bu yaşamda. 2007 önemli dersler verdi cidden.

2008 hedefi; o eski şarkıdaki gibi; eski dostlar, eski dostlar..

Hedef 2) "have more challenging projects" - 4*
Hayatımın en önemli tecrübesini 2007'de yaşadım, müthiş bir proje idi. Şirketimde gün geçmiyor ki bu ölçekde bir projeye bulaşmayayim, mutluyum bu anlamda devamlı "öğreniyorum".

2008 hedefi; Türkiye ve Avrupa'nın en büyük veri ambarı Oracle veritabanının yeniden yapılandırılması, oy oy oy :)

Hedef 3) "spend more time with my family and friends" - 4*
Aile kısmı bence iyiydi, artık benim de kafa kağıdım iyice eskidi, yaşlılarımız çok, kaçınılmaza doğru ilerlerken onlarla zaman geçirmek bana hep büyük keyif veriyor. Ama yakın arkadaşlarımla daha fazla zaman ayırmalı idim, şehir merkezinden uzakta huzurla oturmanın belli alternatif maliyetleri oluyor.

2008 hedefi; aile aynen devam, arkadaşlara ise daha fazla öncelik ver, işler düşündüğüm gibi giderse Altunizade'de eve çıkmayı bile düşünüyorum 2008'de.

Hedef 4) "blog & forum" - 4*

blog'lamada 3. sene girerken hızım bayağı kesildi, eskisi gibi çok istekli değilim ama bunun geçici bir durum olduğunu düşünüyorum. özellikle 2007 ilk yarısındaki blog ve forum aktivitem bana ace ödülünü kazandırdı ki kariyerimdeki en önemli ödül bu şu ana kadar.

2008 hedefi; azda olsa da öz olsun, blog yazmaya devam. cevremdeki gencleri blog tutmaya ozendirmem gerek, yeni buyuk sey web2.0 wiki, blog, forum vs. artik bilgi paylasimi ışık hızında.

Hedef 5) "try to have OCM degree" - 0*

bu sınava sene başında çalışmaya başlamıştım, çok da istiyordum ama sınava olan inancım kayboldu bir şekilde. ezberden rac, data guard kurmak neyi olcer bilemiyorum, ben dokumansiz alter table bile yazmiyorum ki :)

2008 hedefi; ocx gibi sifatlara takilma, blog'a ve forum'lara odaklan.

Hedef 6) "more Internship support for young software engineers in my company" - 4*
2007 yazinda 18 janavar stajyerimiz oldu, sectik-yerlestirdik-egittik-yari zamanli devam ediyor cogu.

2008 hedefi; tam gaz devam, ama surecin daha kurumsal hale gelmesi ve Oracle disi konularda da egitimlerin zenginlestirilmesi icin caba sarfet.

Hedef 7) "meeting someone I admire for long time" - 5*
Sadece Lewis icin yazmisim bunu ama gecen sene muthisdi; Lewis, Kyte, Feuerstein, Dyke, Hartmann ve ismini su an hatirlayamadigim bircok hayran oldugum uzman ile tanisma, sohbet etme ve hatta dostluk kurma sansim oldu.

2008 hedefi; bu onemli dostluklari besle, pekistir. 2007'de Londra superdi, umarim yine yeni yeniden yurt disi seminerleri olur bakalim.

Trafalgar Baskını

Hedef 8) "a book in Turkish discussing how a starter get details of Oracle database concepts and features" - 0*
Bu hedef de 5. gibi fosmus, iki basit nedeni var; var olani Turkce'lestirmek yerine uzmanlasmak isteyenlerin okudugunu anlayacak derecede İngilizce ogrenmeleri daha dogru, bu teknolojiyi onlar uretiyor biz tuketiyoruz sonucta, ikinci konu ise yazilabilecek herhangi birsey zaten hazirda yazilmis olanlardan daha ozgun olmayacak, forum'lar-blog'lar bilgi paylasimini cok arttirdi zaten, iyi degerlendirmek gerek.

2008 hedefi; ucretsiz Oracle seminer uclememi tamamlayacagim, serinin ilk seminerleri yapildi, uclemenin ikinci seminerlerini ocak ayi icinde planladim, son seminer cost based optimizer uzerine olacak, saglam olacak, sanirim ilkbaharda olur bakalim.

Buralarda takılan-okuyan-okumayan herkese barış, empati ve sıcacık dostluklarla dolu bir 2008 diliyorum, ama herşeyin başı sağlık.

No comments: